Oddělení plánování, kontroly a místních poplatků zejména:
zpracovává roční rozpočty a střednědobé výhledy rozpočtu;
zpracovává rozbory hospodaření města včetně závěrečného účtu a provádí finanční vypořádání se státním rozpočtem a ostatními institucemi;
zpracovává rozpočtová opatření a předkládá je ke schválení orgánům města;
zpracovává finanční analýzy dle požadavků;
sleduje a kontroluje dodržování rozpočtové kázně;
zpracovává podklady pro dotace ze státního rozpočtu a jiných zdrojů;
sleduje plnění příslušných závazných ukazatelů dle smlouvy o poskytnutí dotace a spolupracuje na vyhodnocení průběhu akce, včetně definitivního přiznání dotace;
rozhoduje o čerpání prostředků sociálního fondu podle pravidel schválených RM;
kontroluje hospodaření příspěvkových organizací města;
zajišťuje kontrolu v oblasti účtování u městem zřízených příspěvkových organizací;
kontroluje vyúčtování dotací poskytnutých z rozpočtu města;
soustřeďuje účetní výkazy příspěvkových organizací města a provádí jejich kontrolu;
metodicky koordinuje spolupráci se všemi příspěvkovými organizacemi města v ekonomické oblasti;
zajišťuje agendu veřejných sbírek;
zajišťuje agendu dle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, v rozsahu
poplatku za lázeňský nebo rekreační pobyt,
poplatku ze vstupného,
poplatku za provozovaný výherní hrací přístroj,
poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů;
vede evidenci oznamovací povinnosti u kulturních a společenských akcí;
vede agendu loterií a tombol.
Oddělení provozního účtování zejména:
zajišťuje styk s peněžními ústavy;
vede knihu došlých faktur;
eviduje smlouvy o poskytnutých úvěrech bankami a vyhotovuje podklady pro splátky těchto úvěrů;
zajišťuje agendu dle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, u poplatku ze psů;
vede komplexní agendu účetnictví města, zpracovává směrnice pro účetnictví a účtový rozvrh, likviduje platební doklady;
zpracovává výkazy města (účetní, mzdové, majetkové, statistické);
zajišťuje evidenci a vydávání pokutových bloků;
provádí likvidaci cestovních dokladů;
zabezpečuje platovou agendu a ostatní platby za provedenou práci vč. zajištění zákonných odvodů zaměstnanců MěÚ, MP, a dále příspěvkových organizací:
Městské středisko kultury a sportu;
Mateřská škola Zahrádka Sezimovo Ústí, Kaplického 1037;
Mateřská škola Sezimovo Ústí, Lipová 649;
Základní škola Sezimovo Ústí, Školní náměstí 628, okres Tábor, (nejdéle do 31.03.2022);
Základní škola Sezimovo Ústí, Švehlova 111, okres Tábor, (nejdéle do 31.03.2022);
vede a zajišťuje pokladnu, výplaty mezd, cestovné a stravovacího paušálu;
provádí úhrady splátek úvěrů a půjček poskytnutých městu;
zabezpečuje evidence majetku města, podklady pro účetnictví, fyzickou evidenci včetně majetku pronajatého a zastaveného; provádí inventarizaci majetku města.
Odbor správní a sociální zejména:
zajišťuje přestupkovou agendu ve věci,
a) proti pořádku ve státní správě,
b) proti pořádku v územní samosprávě,
c) proti veřejnému pořádku,
d) proti občanskému soužití,
e) proti majetku;
zajišťuje obsluhu úřední desky a vývěsek v prostoru města;
vymáhá pohledávky z obchodních vztahů a občanskoprávní povahy vzniklé ze smluvních závazkových vztahů;
zajišťuje agendu shromažďování občanů;
vede a zajišťuje matriční agendu, svatební obřady, vidimaci a legalizaci, státní občanství, agendu evidence obyvatel města;
vede evidenci ztrát a nálezů;
zabezpečuje vypořádání nákladů spojených s nařízenými pohřby;
vede volební seznamy, zajišťuje volby, sčítání obyvatel a místní referendum;
zajišťuje vedení podatelny a vedení pošty MěÚ;
zajišťuje vybírání správních poplatků souvisejících s výkonem činnosti odboru;
spravuje spisovnu a archiv MěÚ, připravuje a realizuje skartační řízení;
zabezpečuje MěÚ kancelářskými potřebami;
sleduje provozní stav kopírovací techniky, zajišťuje opravy, doplňování materiálem;
zajišťuje obsluhu telefonní ústředny a rozhlasu města;
zastupuje město jako vlastníka či spoluvlastníka při správních řízeních, kde je dotčen majetek města;
zabezpečuje prodeje, pronájmy a výkupy nemovitostí, pozemků, jiné dispozice s majetkem města (směny pozemků, věcná břemena apod.) včetně výběrových řízení a kontroly plateb, připravuje a zajišťuje prodeje bytů;
připravuje smlouvy o převodech majetku včetně geometrických plánů a znaleckých odhadů dle vzorů smluv;
zajišťuje archivaci smluv;
zajišťuje podklady pro katastrální úřad, zápisy do katastru nemovitostí a řešení majetkoprávního vypořádání;
informuje občany prostřednictvím vývěsních skříněk, zveřejňuje záměry města nakládat s nemovitým majetkem v případech, o nichž rozhoduje RM a ZM;
vyhotovuje poklady pro exekuční řízení, podává návrhy na výkon rozhodnutí;
vede evidenci pohledávek města předaných k vymáhání, zpracovává podklady pro odpis nevymahatelných pohledávek;
eviduje právní a vnitřní předpisy města;
spolupracuje se starostou při výkonu veřejného opatrovnictví;
zabezpečuje vyjádření o spolehlivosti osob či o chování osob dle zákona;
zajišťuje občanské záležitosti, vede agendu čestného občanství.
Na úseku sociálních služeb /SOC/ zejména:
vykonává působnost orgánů pomoci v hmotné nouzi a sociálně-právní ochrany dětí a mládeže v rozsahu vyplývajícím z příslušných právních předpisů;
zajišťuje vyhledávací činnost a poradenství v oblasti pomoci v hmotné nouzi a sociálně-právní ochrany dětí a mládeže;
zajišťuje poskytování pečovatelské služby, včetně služeb denního stacionáře, centra osobní hygieny a prádelny v Domě s pečovatelskou službou;
- eviduje žádosti o přidělení a navrhuje RM přidělení bytu v domě DPS - K Hájence 1500, Sezimovo Ústí;
spolupracuje s neziskovými organizacemi na úseku sociální péče a sociálních služeb;
spolupracuje s krajským úřadem, zdravotnickými zařízeními a zařízeními sociálních služeb při řešení a zlepšování sociálních služeb;
rozhoduje o poskytování pečovatelské služby jednotlivým klientům a úhradě za tyto služby;
zabezpečuje problematiku komunitního plánování rozvoje sociálních služeb na území města.
Kancelář tajemníka MěÚ zejména:
zajišťuje právní poradenství pro všechny odbory a oddělení organizačně začleněných do MěÚ;
ve věcech právního poradenství spolupracuje s ostatními orgány města a organizacemi, které zřizuje město;
zajišťuje agendu výherních hracích přístrojů;
zajišťuje agendu místního poplatku z ubytovací kapacity dle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích;
spolupracuje na evidenci právních a vnitřních předpisů města;
zajišťuje pojištění majetku města;
vykonává dozor nad zákonností právních předpisů města;
vypracovává zásadní právní výklady a stanoviska v působnosti města, vč. případného řešení věcně a právně složitých případů a zastupuje zájmy města v soudních sporech;
vede přestupkovou agendu vyjma přestupkové agendy uvedené v bodě 5.1. písm. b)-e);
vede evidenci stížností;
provádí konzultační a poradenské činnosti v ucelené oblasti samosprávy ve vztahu k základním a mateřským školám zřízeným městem;
zabezpečuje plnění úkolů bezpečnosti a ochrany zdraví při práci;
vydává rybářské lístky a vede jejich evidenci.
Na úseku sekretariátu
vede sekretariát starosty a místostarosty;
zodpovídá za pozvání členů orgánů města na jednání, zodpovídá za seznámení veřejnosti s termíny těchto jednání a zveřejnění usnesení;
zajišťuje zasedání ZM a RM;
vede agendu orgánů zastupitelů a radních města – především rozesílá materiály, vyhotovuje zápisy, archivuje materiály;
hospodaří s reprezentačním fondem úřadu;
organizuje přijetí návštěv a delegací vedením města;
zajišťuje redakci periodika Novinky ze Sezimova Ústí.
Odbor stavebního úřadu zejména
zajišťuje průběh správních, územních a stavebních řízení ve smyslu stavebního zákona a souvisejících předpisů na území správního obvodu stavebního úřadu;
vydává sdělení, posudky, stanoviska a rozhodnutí;
provádí výkon státního stavebního dohledu;
spravuje spisovnu – archiv stavebního úřadu všech staveb;
zajišťuje spisovou agendu odboru;
umožňuje nahlížení do archivních spisů stavebního úřadu;
rozhoduje o označení budov čísly popisnými nebo evidenčními, popřípadě o přečíslování budov.