Město a Městský úřad Sezimovo Ústí, Dr.E.Beneše 21, 39101 Sezimovo Ústí | tel.: 381 201 111 | e-mail: posta@sezimovo-usti.cz | IČO: 00 252 859 | datová schránka: h76j9ss
přeskočit hlavní navigaci
novinky úřední deska

Odbory a oddělení městského úřadu

 

Oddělení v přímé působnosti tajemníka

Oddělení plánování, kontroly a místních poplatků zejména:

  • zpracovává roční rozpočty a střednědobé výhledy rozpočtu;
  • zpracovává rozbory hospodaření města včetně závěrečného účtu a provádí finanční vypořádání se státním rozpočtem a ostatními institucemi;
  • zpracovává rozpočtová opatření a předkládá je ke schválení orgánům města;
  • zpracovává finanční analýzy dle požadavků;
  • sleduje a kontroluje dodržování rozpočtové kázně;
  • zpracovává podklady pro dotace ze státního rozpočtu a jiných zdrojů;
  • sleduje plnění příslušných závazných ukazatelů dle smlouvy o poskytnutí dotace a spolupracuje na vyhodnocení průběhu akce, včetně definitivního přiznání dotace;
  • rozhoduje o čerpání prostředků sociálního fondu podle pravidel schválených RM;
  • kontroluje hospodaření příspěvkových organizací města;
  • zajišťuje kontrolu v oblasti účtování u městem zřízených příspěvkových organizací;
  • kontroluje vyúčtování dotací poskytnutých z rozpočtu města;
  • soustřeďuje účetní výkazy příspěvkových organizací města a provádí jejich kontrolu;
  • metodicky koordinuje spolupráci se všemi příspěvkovými organizacemi města v ekonomické oblasti;
  • zajišťuje agendu veřejných sbírek;
  • zajišťuje agendu dle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, v rozsahu
    • poplatku za lázeňský nebo rekreační pobyt,
    • poplatku ze vstupného,
    • poplatku za provozovaný výherní hrací přístroj,
    • poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů;
  • vede evidenci oznamovací povinnosti u kulturních a společenských akcí;
  • vede agendu loterií a tombol.

Oddělení provozního účtování zejména:

  • zajišťuje styk s peněžními ústavy;
  • vede knihu došlých faktur;
  • eviduje smlouvy o poskytnutých úvěrech bankami a vyhotovuje podklady pro splátky těchto úvěrů;
  • zajišťuje agendu dle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, u poplatku ze psů;
  • vede komplexní agendu účetnictví města, zpracovává směrnice pro účetnictví a účtový rozvrh, likviduje platební doklady;
  • zpracovává výkazy města (účetní, mzdové, majetkové, statistické);
  • zajišťuje evidenci a vydávání pokutových bloků;
  • provádí likvidaci cestovních dokladů;
  • zabezpečuje platovou agendu a ostatní platby za provedenou práci vč. zajištění zákonných odvodů zaměstnanců MěÚ, MP, a dále příspěvkových organizací:
    • Městské středisko kultury a sportu;
    • Mateřská škola Zahrádka Sezimovo Ústí, Kaplického 1037;
    • Mateřská škola Sezimovo Ústí, Lipová 649;
    • Základní škola Sezimovo Ústí, Školní náměstí 628, okres Tábor, (nejdéle do 31.03.2022);
    • Základní škola Sezimovo Ústí, Švehlova 111, okres Tábor, (nejdéle do 31.03.2022);
    • vede a zajišťuje pokladnu, výplaty mezd, cestovné a stravovacího paušálu;
    • provádí úhrady splátek úvěrů a půjček poskytnutých městu;
    • zabezpečuje evidence majetku města, podklady pro účetnictví, fyzickou evidenci včetně majetku pronajatého a zastaveného; provádí inventarizaci majetku města.

Odbor správní a sociální zejména:

  • zajišťuje přestupkovou agendu ve věci,

a) proti pořádku ve státní správě,
b) proti pořádku v územní samosprávě,
c) proti veřejnému pořádku,
d) proti občanskému soužití,
e) proti majetku;

  • zajišťuje obsluhu úřední desky a vývěsek v prostoru města;
  • vymáhá pohledávky z obchodních vztahů a občanskoprávní povahy vzniklé ze smluvních závazkových vztahů;
  • zajišťuje agendu shromažďování občanů;
  • vede a zajišťuje matriční agendu, svatební obřady, vidimaci a legalizaci, státní občanství, agendu evidence obyvatel města;
  • vede evidenci ztrát a nálezů;
  • zabezpečuje vypořádání nákladů spojených s nařízenými pohřby;
  • vede volební seznamy, zajišťuje volby, sčítání obyvatel a místní referendum;
  • zajišťuje vedení podatelny a vedení pošty MěÚ;
  • zajišťuje vybírání správních poplatků souvisejících s výkonem činnosti odboru;
  • spravuje spisovnu a archiv MěÚ, připravuje a realizuje skartační řízení;
  • zabezpečuje MěÚ kancelářskými potřebami;
  • sleduje provozní stav kopírovací techniky, zajišťuje opravy, doplňování materiálem;
  • zajišťuje obsluhu telefonní ústředny a rozhlasu města;
  • zastupuje město jako vlastníka či spoluvlastníka při správních řízeních, kde je dotčen majetek města;
  • zabezpečuje prodeje, pronájmy a výkupy nemovitostí, pozemků, jiné dispozice s majetkem města (směny pozemků, věcná břemena apod.) včetně výběrových řízení a kontroly plateb, připravuje a zajišťuje prodeje bytů;
  • připravuje smlouvy o převodech majetku včetně geometrických plánů a znaleckých odhadů dle vzorů smluv;
  • zajišťuje archivaci smluv;
  • zajišťuje podklady pro katastrální úřad, zápisy do katastru nemovitostí a řešení majetkoprávního vypořádání;
  • informuje občany prostřednictvím vývěsních skříněk, zveřejňuje záměry města nakládat s nemovitým majetkem v případech, o nichž rozhoduje RM a ZM;
  • vyhotovuje poklady pro exekuční řízení, podává návrhy na výkon rozhodnutí;
  • vede evidenci pohledávek města předaných k vymáhání, zpracovává podklady pro odpis nevymahatelných pohledávek;
  • eviduje právní a vnitřní předpisy města;
  • spolupracuje se starostou při výkonu veřejného opatrovnictví;
  • zabezpečuje vyjádření o spolehlivosti osob či o chování osob dle zákona;
  • zajišťuje občanské záležitosti, vede agendu čestného občanství.
  • Na úseku sociálních služeb /SOC/ zejména:
  • vykonává působnost orgánů pomoci v hmotné nouzi a sociálně-právní ochrany dětí a mládeže v rozsahu vyplývajícím z příslušných právních předpisů;
  • zajišťuje vyhledávací činnost a poradenství v oblasti pomoci v hmotné nouzi a sociálně-právní ochrany dětí a mládeže;
  • zajišťuje poskytování pečovatelské služby, včetně služeb denního stacionáře, centra osobní hygieny a prádelny v Domě s pečovatelskou službou;
  • - eviduje žádosti o přidělení a navrhuje RM přidělení bytu v domě DPS - K Hájence 1500, Sezimovo Ústí;
  • spolupracuje s neziskovými organizacemi na úseku sociální péče a sociálních služeb;
  • spolupracuje s krajským úřadem, zdravotnickými zařízeními a zařízeními sociálních služeb při řešení a zlepšování sociálních služeb;
  • rozhoduje o poskytování pečovatelské služby jednotlivým klientům a úhradě za tyto služby;
  • zabezpečuje problematiku komunitního plánování rozvoje sociálních služeb na území města.

Kancelář tajemníka MěÚ zejména:

  • zajišťuje právní poradenství pro všechny odbory a oddělení organizačně začleněných do MěÚ;
  • ve věcech právního poradenství spolupracuje s ostatními orgány města a organizacemi, které zřizuje město;
  • zajišťuje agendu výherních hracích přístrojů;
  • zajišťuje agendu místního poplatku z ubytovací kapacity dle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích;
  • spolupracuje na evidenci právních a vnitřních předpisů města;
  • zajišťuje pojištění majetku města;
  • vykonává dozor nad zákonností právních předpisů města;
  • vypracovává zásadní právní výklady a stanoviska v působnosti města, vč. případného řešení věcně a právně složitých případů a zastupuje zájmy města v soudních sporech;
  • vede přestupkovou agendu vyjma přestupkové agendy uvedené v bodě 5.1. písm. b)-e);
  • vede evidenci stížností;
  • provádí konzultační a poradenské činnosti v ucelené oblasti samosprávy ve vztahu k základním a mateřským školám zřízeným městem;
  • zabezpečuje plnění úkolů bezpečnosti a ochrany zdraví při práci;
  • vydává rybářské lístky a vede jejich evidenci.

Na úseku sekretariátu

  • vede sekretariát starosty a místostarosty;
  • zodpovídá za pozvání členů orgánů města na jednání, zodpovídá za seznámení veřejnosti s termíny těchto jednání a zveřejnění usnesení;
  • zajišťuje zasedání ZM a RM;
  • vede agendu orgánů zastupitelů a radních města – především rozesílá materiály, vyhotovuje zápisy, archivuje materiály;
  • hospodaří s reprezentačním fondem úřadu;
  • organizuje přijetí návštěv a delegací vedením města;
  • zajišťuje redakci periodika Novinky ze Sezimova Ústí.

Odbor stavebního úřadu zejména

  • zajišťuje průběh správních, územních a stavebních řízení ve smyslu stavebního zákona a souvisejících předpisů na území správního obvodu stavebního úřadu;
  • vydává sdělení, posudky, stanoviska a rozhodnutí;
  • provádí výkon státního stavebního dohledu;
  • spravuje spisovnu – archiv stavebního úřadu všech staveb;
  • zajišťuje spisovou agendu odboru;
  • umožňuje nahlížení do archivních spisů stavebního úřadu;
  • rozhoduje o označení budov čísly popisnými nebo evidenčními, popřípadě o přečíslování budov.
stránka
1
 
úřední hodiny měú
PONDĚLÍ 8:00 - 11:30 | 12:30 - 17:00
ÚTERÝ 13:00 - 15:00
STŘEDA 8:00 - 11:30 | 12:30 - 17:00
ČTVRTEK 13:00 - 15:00
PÁTEK 8:00 - 11:30
kontakty podatelna
telefon: 381 201 111 e-mail: posta@sezimovo-usti.cz datová schránka: h76j9ss
administrace